"Izvoz šljive na Bliski istok je šansa za srpske proizvođače"
Foto: Pixabay.com
Ove godine tradicionalni „Dani šljive“ u Blacu održani su onlajn, a kako je u toku predstavljanja ocenio Marko Selaković, šef Kancelarije Privredne komore Srbije u Dubaiju, potencijal srpskog tržišta šljive izuzetno je veliki i mogao bi da bude konkurentan na tržištu Bliskog istoka.
Kao prednosti izvoza šljive na tržište Bliskog istoka Selaković je istakao bescarinski uvoz, simbolični PDV od 5 % i mogućnost direktnog kontakta proizvođača.
Više od 450 učesnika pratilo je izlaganje, a Selaković je rekao da, za uspešnost ove trgovine, domaći izvoznici moraju da obrate posebnu pažnju na GCC standard koji važi u svim zemljama ovog kraja.
Za tržište Bliskog istoka Selaković predlaže uzgoj sorti kao što je „aženka“ koja je vrlo popularna u ovom delu sveta.
Srbija je među globalnim liderima u proizvodnji šljive, a vodeći regioni su Mačvanski, Kolubarski i Šumadijski okrug. U 2019. godini proizvedeno je 558.930 tona šljive, a 75 % šljive u Srbiji, u kojoj dominiraju stare autohtone sorte, koristi za rakiju. Sortiment šljive na našim prostorima je znatno drugačiji nego sortiment šljive na drugim područjima koja su orijentisana ka izvozu na Bliski istok – kaže Selaković.
Preduslovi za saradnju sa Bliskim istokom su, dodaje, visok kvalitet proizvoda, dobro pakovanje, preciznost u dogovorima o količini i poštovanje rokova.
Pošto govorimo o premijum tržištu, proizvod mora da bude izuzetnog kvaliteta, izgleda, dizajna. Proizvođači moraju da budu udruženi da imaju što ukrupnjeniji zasad, što ukrupnjeniju proizvodnju ako hoćemo da uspešno plasiramo robu i ozbiljne količine na tržište Bliskog istoka – kaže Selaković.
Domaće proizvođače pozvao je da se za podršku obrate Kancelariji Privredne komore Srbije u Emiratima, koja je na raspolaganju i za podršku u pokretanju biznisa, povezivanju sa distributerima, pružanju informacija koje se tiču tržišta.
Pored privrednih društava, preduzetnika i proizvođača šljive, na onlajn predstavljanju „Dana šljiva“ učestvovali su i predstavnici Regionalne privredne komore Niš, Regionalne razvojne agencije Niš, Poljoprivredne stručne savetodavne službe Prokuplje kao i predstavnici kompanija za proizvodnju i preradu voća.
Izvor:agrosmart.net
Komentari
Ostavi komentar
Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.
Повезане вести
Zbog niske otkupne cene šljive, od svega 25 dinara po kilogramu, proizvođači negoduju. Ipak, većina njih je krenula u branje i na području oko Prokuplja se uveliko vrši otkup.
Na teritoriji Topličkog okruga privodi se kraju berba ranih sorti šljiva "čačanske lepotice", "čačanske rane" i ruske "džanarike", a već za 10-ak dana počinje berba sorte “stenlej”.
Tržnica u centru Kaira, a na njoj ponuda - malina iz Arilja, borovnica iz Šapca, šljiva iz Osečine ili jabuka iz Topole.
Proizvođači borovnica i suvih šljiva u Srbiji zadovoljni su mogućnošću da to voće izvoze u Kinu bez carine, nakon stupanja na snagu Sporazuma o slobodnoj trgovini sa tom zemljom.
Spretniji berači se sa vlasnikom dogovaraju o zaradi po ubranom kilogramu, pa njihova zarada zavisi od umeća, brzine ruku i od toga koliko ko može da podnese rad na visokim temperaturama.
Vodič za izvoz svežeg voća i povrća na tržište Bliskog istoka trebalo bi da doprinese da se proizvođači i izvoznici uspešno pripreme za plasman svojih proizvoda i osvajanje ovih brzorastućih tržišta.
Речник Народних Израза за Људске Особине и Карактере
Реч/Појам - Позната је чињеница да ће читалац бити спутан правим читљивим текстом на страници када гледа њен распоред. Поента коришћења чињеница да ће читалац бити спутан правим читљивим.
Речник израза за људске особине и карактере
Пратите наш портал
Временска прогноза
Курсна листа
Анкета