Srpska rakija osvaja svet: Rastuća potražnja u Americi i Kini potvrđuje dominaciju domaće žestine
Foto:pixabay
Vrednost izvoza rakije iz Srbije oko 25 miliona evra.
Izvoz rakije iz Srbije kontinuirano raste iz godine u godinu i procenjuje se da je on trenutno oko 25 miliona evra, izjavio je danas savetnik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Veljko Jovanović.
– Ta količina možda ne zvuči puno, ali kad pogledamo da u toj utakmici nismo baš imali tradiciju od nekih 50, 60 ili 100 godina, nego da smo tek pre nekoliko decenija krenuli na nivou brendova i na nivou ozbiljnog pozicioniranja, treba da budemo izuzetno zadovoljni rezultatima i da znamo da imamo mnogo šansi da se ti rezultati povećuju – rekao je on za Tanjug nakon otvaranja „Rakija festa“ koji se održava danas u Beogradu.
Jovanović je dodao da Srbija najviše rakije izvozi u Hrvatsku, Nemačku, SAD, kao i da se otvorilo tržište Kanade i da su to naša ciljna tržišta.
Sve više rakije se, kako je dodao izvozi i u okolne zemlje u kojima postoji kultura pijenja sličnih pića, kao što su Bugarska, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, ali i Severna Makedonija.
– Imamo sada Ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde ćemo u narednih 10 godina doći do nula stope carine, tako da svakako ima ogromnog prostora za dalji rast izvoza, ali i ogromnog prostora za rad na napredovanju naših proizvođača na brendiranju i na jednom zajedničkom koordinisanom nastupu naše države ka tim tržištima – rekao je Jovanović.
On je naglasio da u Srbiji ima oko 1.000 registrovanih proizvođača rakije i da je naš najznačajniji brend domaća rakija od šljive.
– Šljiva je veoma važna i važno je zato negovati sortimente zdravih sadnih materijala, jer je to polazna osnova kod bilo koje prehrambene industrije, pa i industrije rakije – rekao je on.
Jovanović je dodao da bi se ojačala proizvodnja ne samo rakije od šljive već i drugih, Srbija treba da neguje kvalitet, da ima kontinuitet u tom kvalitetu, ali i da ima ozbiljne količine sa kojima može da izađe na tržište.
– Da ti brendovi koji se pojavljuju kao brendovi na međunarodnom tržištu, prosto se predstavljaju kao ozbiljne firme i ozbiljni biznisi sa jednom zdravom i stabilnom stopom rasta, da bi ta tržišta mogla nas da prepoznaju kao kredibilne partnere – rekao je Jovanović.
Govoreći o tome koji su krajevi Srbije prepoznati kao glavni proizvođači rakije, Jovanović je rekao da su svi, ali da postoje određene geografske specifičnosti pa tako može da se kaže da ima rakija koje su karakteristične za Vojvodinu, za centralnu Srbiju, ili za jug ili istok Srbije.
– To je interesantan prostor za razmišljanje u budućnosti za brendiranje tih lokalnih karakteristika – naglasio je Jovanović.
On je dodao da su mali proizvođači fokusirani na kvalitet i da je njima potrebna pomoć da bi rasli i da im zato PKS pomaže da pronađu tržišta i partnere u zemlji i inostranstvu.
– Njima je potrebna pomoć u sadnom materijalu, u koncipiranju zasada, u radnoj snazi, ali i tehnologiji za preradu. Bitno je da se taj ceo lanac zatvori – naveo je on.
Organizator „Rakija festa“ Branko Nešić rekao je za Tanjug da se ta manifestacija posvećena rakiji i jakim alkoholnim pićima ove godine održava 12 put i na njoj se predstavljaju 23 najznačajnije registrovane destilerije iz Srbije.
– Regularno, redovno, tržište rakije zuzima samo 30-40 odsto ukupnog tržišta u Srbiji i zato je važno da male zanatske destilerije dobiju veću pažnju i apsolutno da javnost razume razliku u kvalitetu između takozvanih domaćih rakija i registrovanih rakija – rekao je on.
Nešić je dodao da će se na festivalu govoriti i o tehnologijama proizvodnje i o tome koliko je bitno da se ona unapređuje i da je jako važno da oni koji tek počinju sa proizvodnjom saznaju nešto mnogo više o tome.
Kako je dodao na Rakija festu se mogu naći rakije kojih nema u prodavnici, a mogu se probati i destilati stari 10, 15, 20 godina.
Prema njegovim rečima, veoma je bitno i da država podrži proizvođače rakije, i ta pomoć može biti raznolika.
– Mislim da mi doživljavamo i živimo trenutno renesansu srpskih rakija u smislu da možemo da pijemo destilate po vrlo dobrim cenama koji su sami svetski vrh jakih alkoholnih pića – zaključio je on.
Agroinfo.rs /B10S
Komentari
Ostavi komentar
Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.
Повезане вести
Zbog niske otkupne cene šljive, od svega 25 dinara po kilogramu, proizvođači negoduju. Ipak, većina njih je krenula u branje i na području oko Prokuplja se uveliko vrši otkup.
Orahovača se pravila u svim krajevima Balkana.
Odležavanje, ili starenje destilata, podrazumeva najkraće vreme koje je potrebno da destilat ili gotova rakija odstoji pod određenim uslovima.
Srpska rakija nadaleko je poznata, ona je u našem narodu lek za telo, za dušu, ali i sredstvo za dezinfekciju i mnogo toga još.
Čedomir Božić, pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo uručio je juče ugovore o dodeli oko 60 miliona dinara korisnicima iz srpske pokrajine po osnovu konkursa za nabavku opreme za proizvodnju vina i rakije i konkursu za nabavku opreme za proizvodnju piva.
Da li je ispravno ako pijemo alkohol iz tuđe čaše misleći da na taj način ne prenosimo viruse i bakterije? U nastavku pronađite odgovor da li je i koliko alkohol pogodan za "unutrašnju dezinfekciju".
Речник Народних Израза за Људске Особине и Карактере
Реч/Појам - Позната је чињеница да ће читалац бити спутан правим читљивим текстом на страници када гледа њен распоред. Поента коришћења чињеница да ће читалац бити спутан правим читљивим.
Речник израза за људске особине и карактере
Пратите наш портал
Временска прогноза
Курсна листа
Анкета